10 sfaturi pentru a deveni un ciclist mai bun

De la dieta, pana la antrenament si refacere, iata cateva sfaturi care te vor ajuta sa devii un ciclist mai bun.

ciclist

Dieta

1. Imbunatateste-ti dieta

Daca obisnuiesti sa consumi fast food si alimente procesate, ar fi cazul sa te opresti. Pentru a beneficia de mai multa energie atunci cand iesi la pedalat trebuie sa te axezi pe mancaruri mai sanatoase, gatite in casa, si sa consumi mai multe fructe si legume.

2. Mai scapa de cateva kilograme

Daca stii ca esti un pic mai pufos decat ar trebui, nu ar strica sa adopti o dieta mai stricta, pentru a mai scapa de cateva kilograme. Daca vei slabi, te vei simti mai usor, vei avea mai multa energie si vei putea parcurge distante mult mai mari.

3. Nu renunta complet la grasimi

Chiar daca trebuie sa mai slabesti un pic, nu inseamna ca trebuie sa renunti complet la grasimi. Important este sa le consumi pe cele bune, din peste si lactate, si nu pe cele procesate.

4. Consuma mai multe proteine

Pentru a avea suficienta energie pe parcursul zilei, ia cu tine cateva gustari cu proteine. In plus, la fiecare masa incearca sa consumi proteine de calitate.

Fitness

1. Invata sa sprintezi

Daca vrei sa iti depasesti mereu limitele, invata sa mergi in sprinturi. Astfel, porneste incet pana iti intri in ritm, apoi creste viteza de pedalare la maximul pe care il poti duce. Pedaleaza in acest ritm timp de cel putin 5-10 minute (sau cat iti permite conditia fizica), apoi revino la un ritm mai lent pana cand iti recapeti suflul. Repeta procedura pe toata durata traseului.

2. Fa exercitii cu greutati

Nu te gandi ca ciclistii nu au nevoie de muschi, caci nu este adevarat. Evindent. scopul tau nu va fi sa iti cresti excesiv masa musculara, ci sa o lucrezi pe cea existenta. Astfel, vei avea mai multa forta pentru a-ti duce la bun sfarsit traseul.

3. Fa exercitii cardio

De asemenea, nu uita de exercitiile cardio, caci sunt esentiale pentru a-ti imbunatati conditia fizica si capacitatea pulmonara. Daca tot esti ciclist, te poti axa mai mult pe exercitiile la bicicleta fitness, dar poti incerca la fel de bine sa alergi sau sa incerci orice alt tip de aparat cardio.

4. Invata sa sari coarda

Unul dintre cele mai bune exercitii pe care le poti face pentru imbunatatirea activitatii cardio este saritul cu coarda. Evident, nu ai nevoie de scoala pentru a face asta, dar tot trebuie sa exersezi un pic pentru a-ti gasi ritmul potrivit.

5. Ia-ti un monitor cardiac

Pentru a sti tot timpul cum stai in ceea ce priveste ritmul cardiac, poti investi intr-un monitor cardiac. Piata este plina cu tot felul de astfel de dispozitive asa ca nu iti va fi greu sa alegi unul potrivit nevoilor tale.

6. Odihneste-te

Pentru a fi in cea mai buna forma, nu uita sa te odihnesti! Dormi cel putin opt ore pe noapte si ia-ti liber de la pedalat cel putin 1 zi pe saptamana.

Forum & Pareri

Emailul nu va fi public.