Marketingul prin e-mail, publicitatea pay-per-click, social media marketing și chiar blogging-ul sunt toate exemple excelente de marketing digital. Iar toate acestea ajută la atragerea cât mai multor utilizatori care se tranformă în posibili clienți care pot fi convinși să cumpere produsele și serviciile pe care le oferi.
Dintre cele mai active strategii de marketing digital care există pot fi amintite: activele de marketing digital, publicitatea pay-per-click, optimizarea motoarelor de căutare, publicitate plătită pe rețelele de socializare etc.
Un activ de marketing digital este aproape orice instrument de marketing pe care îl folosești online. Dintre activele de marketing digital pe care le ai la dispoziție pot fi amintite: propriul site, elementele de marcă (sigle, pictograme, acronime etc.), conținutul video, imaginile, conținutul scris, produsele sau instrumentele online, recenziile, paginile de socializare etc. Specialiștii în marketing online vin mereu cu noi modalități de a ajunge la clienți în spațiul online, astfel încât această listă este în continuă creștere.
Publicitatea pay-per-click este de fapt un termen larg care acoperă orice tip de marketing digital în care fiecare utilizator care face click pe un anunț este plătit. De exemplu, Google AdWords este o formă de publicitate PPC numită „publicitate cu căutare plătită”. Anunțurile Facebook sunt o altă formă de publicitate PPC numită „publicitate plătită pe rețelele sociale”.
Optimizarea motoarelor de căutare (servicii SEO) este varianța de clasificare atunci când nu vrei să plătești pentru a apărea în SERP-uri. Pentru aceasta, nu trebuie să plătești direct pentru fiecare click, dar trebuie să știi că pentru a obține un loc în clasament necesită destul de mult timp și efort considerabil.
Publicitatea plătită pe rețelele de socializare este potrivită pentru a ajunge la publicul care nu știe că există afacerea, produsul sau serviciul tău într-o manieră foarte ușoară. Majoritatea platformelor de socializare precum Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest și Snapchat îți vor permite să difuzezi anunțuri pe site-ul lor. Poți face și marketing social media fără plată, însă și aici este vorba de resurse de timp și eforturi mai mari. Cu toate acestea, pe termen lung această variantă poate oferi rezultate mult mai ieftine.
Optimizarea ratei de conversie (CRO) reprezintă știința îmbunătățirii experienței de utilizator online. Companiile folosesc CRO de cele mai multe ori pentru a obține mai multe conversii (clienți potențiali, chat-uri, apeluri, vânzări etc.) din traficul site-ului web existent.