Un advertorial este un articol publicat pe un alt site in scopuri publicitare. Este o combinatie intre jurnalism si marketing digital, pentru a obtine rezultate mai bune in cautari si mai mult trafic organic, de la persoane direct interesate de serviciile pe care le oferi sau produsele pe care le vinzi.
Cum functioneaza un advertorial?
Mai intai de toate trebuie sa intelegeti cum functioneaza o banala cautare pe internet. Orice informatie publicata pe un site sau un blog este vizitata de spiders (paianjeni) sau crawlers pe care motoarele de cautare Google, Bing, Yahoo Search le folosesc si stocheaza informatia pe anumite servere.
Atunci cand cineva face o cautare pentru un cuvant cheie sau o expresie, motoarele de cautare de cautare ne afiseaza rezultatul dorit in cateva milisecunde. In spatele aceste cautari actioneaza mii de microprocesoare si algoritmi care analizeaza si pregatesc informatia de care ai nevoie.
Motoarele de cautare cauta cuvantul cheie in baza de date si afiseaza rezultatul. Cu siguranta cuvintele cheie vor fi gasite pe mai multe site-uri, portale web, bloguri, iar motorul de cautare va afisa toata lista de rezultate relevante, pot fi de ordinul miilor.
Aici intervine procesul de optimizare SEO si advertorialele care ajuta motorul de cautare sa inteleaga ca site-ul este mai potrivit pentru acea cautare si il va plasa mai sus in rezultate pentru a fi mai usor gasit de cei interesati.
Sistemul este simplu, daca 20-30 de site-uri si bloguri mari fac trimitere catre tine folosind acel cuvant cheie, motoarele de cautare vor percepe acest lucru ca un semnal sau un vot de incredere si il va folosi in favoarea ta pentru a afisa in cautari site-ul tau inaintea site-ului competitorului tau, care are doar cateva trimiteri sau nici una. Practic motoarele de cautare vor indexa advertoriale SEO pe care tu le publici pe alte site-uri si vor creste relevanta site-ului tau in cautari.
Toate cele spuse mai sus fac parte din optimizarea seo off-page a unui site, insa pentru a obtine rezultatele dorite site-ul trebuie sa fie optimizat seo on-page: titlu, descrieri, heading sau subtitluri, atributul alt in imagini, site-ul trebuie sa aiba IP dedicat, certificat SSL si timpi de incarcare mici.