In fiecare an toti fotografii de nunta se „dueleaza” in mediul online pentru a prinde cat mai multi clienti pentru anul urmator, de aceea am decis sa scriu acest articol in ideea de a indruma pe cei mai putin experimentati despre cum si cand este bine sa te promovezi pentru a avea sanse de reusita.
Asa cum stim cu totii, promovarea se poate face pe mai multe canale online, de la retele de socializare pana la reclame in google si in media. Insa cel mai bine este sa facem campanii de scurta durata in perioadele cheie pentru a atrage cat mai multi clienti.
Facebook si modul in care aceasta retea de socializare iti poate aduce mai multi clienti este destul de simplu… platind. Iar aici orice fotograf nunta Bucuresti stie ca daca plateste o campanie bine facuta va afea succesul pe care il cauta. Insa concret nu este greu deloc, poti initia o campanie cu o durata de 30 zile alocand un buget de 1euro pe zi, targetand foarte specific zona de clienti pe care ne-o dorim in functie de interesele fiecaruia dar si de statutul social, pentru ca stim cu totii ca facebook este genial cand vine vorba de datele pe care le stocheaza despre fiecare user in parte.
Apoi Google si promovarea in acest motor de cautare. Variantele sunt doua, google adwords si reclama platita si promovarea seo de calitate, care iti poate aduce rezultate organice foarte bune si o pozitie in piata deosebita.
Insa revenind la subiectul nostru si informatia care este cautata de fiecare fotograf de nunta, perioada cea mai buna de promovare si cand este manifestat un interes crescut din partea viitorilor miri.
De obicei cam spre sfarsitul fiecarui sezon incepe nebunia pentru atragerea de noi clienti, insa cu adevarat perioada cea mai buna este chiar in mijlocul sezonului curent cand noi postam regulat imagini de la fiecare nunta pe care o avem. De acolo porneste promovarea cea mai calitativa si engagementul organic cu viitorii miri. Dar este adevarat ca odata cu terminarea sezonului, majoritatea mirilor incep sa contacteze fotografii pentru sezonul urmator. De aceea putem spune ca luna August, poate chiar Septembrie este startul in tot ceea ce inseamna promovare, iar in perioada urmatoare apar cele mai multe cereri de oferta din partea potentialilor clienti.
Pana in luna Februarie, deci practic vreo 5-6 luni de zile reprezinta perioada de foc pentru tot ceea ce inseamna clienti potentiali care cauta un fotograf nunta. Si in aceasta perioada noi trebuie sa alocam resursele din timpul anului pentru a fi siguri ca rezultatele incep sa apara fara sa ne facem griji.
Asadar in opinia mea, fotograf nunta cu ceva experienta, pot spune ca perioada cea mai buna de promovare este Septembrie-Februarie a fiecarui an.
In acest sens va urez, multa bafta si spor in promovare!