Sectorul de gaming online a ajuns atat de dezvoltat in ultimul timp incat e realmente imposibil pentru un site nou sa devina un brand, o autoritate in domeniu, in conditiile in care nu face nimic altceva decat sa lanseze cate un joc nou din cand in cand sau sa preia cele mai noi creatii ale studiourilor de nisa si sa le gazduiasca pe site-ul propriu.
O consecinta a acestui lucru e faptul ca in mediul online, au inceput sa apara tot mai multe site-uri care produc jocuri la foc automat, la o perioada cel maxim 1-2 zile intre ele. Indiferent ca vorbim de jocuri cu camioane sau de jocuri de strategie, trend-ul impus de dailygames.com se pare ca incepe sa prinda din ce in ce mai mult. Dovada in acest sens sta faptul ca pe baza ideii de mai sus, au inceput sa apara site-uri nisate care produc doar anumite categorii: jocuri cu motociclete, doar cu impuscaturi, doar de strategie, etc.
Chiar daca acest lucru implica un volum monstrous de munca, ele beneficiaza de o reputatie extrem de buna inca din primele zile de existenta, intrucat utilizatorii tind sa revina in fiecare zi. De fapt, in conditiile unei piete saturate – si da, piata de gaming online/jocuri flash este deja supra-saturata – lansarea unor noi produse la scurta perioada de timp intre ele este cam singura metoda de a fideliza traficul.
De ce aceasta goana nebuna intr-un sector supra-saturat/sufocat de existenta altor cateva mii de site-uri de jocuri – care bineinteles, sunt simple agregatoare? In principiu, pentru ca acest sector are cateva caracteristici anume, ce il fac extrem de atragator pentru investitori si dezvoltatori:
- Ofera posibilitati multiple de monetizare; Kongregate.com, unul dintre cele mai cunoscute site-uri in genul – cu mentiunea ca utilizatorii introduc jocuri noi zilnic si nu dezvoltatorii site-ului – foloseste Adsense – reteaua pay-per-click a celor de la Google, diferite programe CPM (cost per mile), iar pe langa, vinde si spatiu publicitar in background-ul jocurilor tuturor celor interesati sa aiba parte de expunere maxima;
- Traficul e relativ usor de fidelizat: pe fondul existentei a acelorasi nume pe mai toate site-urile de top, orice site care aduce ceva nou periodic va castiga fani relativ repede, din care cel putin 20-30% vor ramane fideli;
- In conditiile unui buget decent – mai toate site-urile mari au deja venituri consistente, care le asigura astfel un buget decent – este relativ usor de gasit o echipa de specialisti care sa se poata adapta cerintelor traficului.
- In conditiile in care se dezvolta o micronisa pe sistemul descris mai sus – in genul site-urilor care ofera zilnic noi jocuri cu motociclete, de exemplu – se poate ajunge destul de rapid in topul paginilor motoarelor de cautare. Pentru asta, e necesar ca jocurile produse sa fie suficient de bune cat sa atraga atentia blogger-ilor sau a site-urilor de profil. Orice link de pe un site de autoritate venit spre site-ul ce se doreste promovat, inseamna automat un pas in fata;