Cum te poate ajuta o firma de web design sa-ti realizezi propriul site?
Credeai ca esti in masura sa-ti construiesti singur prezenta in mediul online, fara ajutorul specialistilor in servicii de realizare site web?
Iti vom raspunde imediat…
Dupa ce vei parcurge aceasta postare, vei intelege ca agentiile de web design au si ele rolul lor. Si atata timp cat vrei ca afacerea ta online sa aiba succes, va fi inevitabil sa apelezi la cineva cu abilitatile si cunostintele necesare.
Theodore Roosvelt spunea ca este greu sa esuezi, insa ca este o reala catastrofa sa nu fi incercat vreodata sa ai succes. Interesanta cugetarea… si inteleapta, nu-i asa? Dar ce legatura are cu tine si cu tematica propusa?
De-a lungul veacurilor, multi au incercat sa-si incurajeze semenii sa reuseasca in viata. Cert este ca succesul se poate construi pornind de la o baza solida de abilitati, competente si experiente… adica exact ”ingredientele” de care-ti vorbeam anterior…
Asadar, daca ai ajuns pana aici, sigur ai inteles cat de important este sa investesti in web marketing. Inseamna si ca doresti sa-ti creezi o prezenta online in maniera profesionala. Iar punctul de inceput este tocmai website-ul.
Si nu conteaza daca inseamna creare site de prezentare sau realizare magazin online. Un website bine conceput si structurat reprezinta o oportunitate sa-i demonstrezi lumii intregi ceea ce stii tu sa faci cel mai bine.
Pentru ca poate fi locul unde iti descrii afacerea si pe tine, unde iti prezinti serviciile sau / si produsele, unde iti poti pune la bataie intregul ”arsenal” de calitati pentru a cuceri publicul si a-l transforma in clienti, unde prin strategii inteligente, ii vei fideliza pe cei ”cu vechime”.
Pentru a obtine toate aceste lucruri, inevitabil, vei avea nevoie de un proiect de web design in mai multe etape, ce merge de la analiza si planificarea proiectului, pana la proiectarea, construirea, structurarea si apoi prezenta online a site-ului.
Analiza si planificarea
Un site cu o buna convertibilitate este imposibil de realizat fara o analiza atenta a afacerii, ce consta in:
- Studierea pietei si sectorului de referinta;
- Identificarea segmentului targetat (clientii potentiali);
- Studierea publicului targetat (ce vor, ce cauta, etc.);
- Stabilirea obiectivelor de atins prin intermediul site-ului;
- Alegerea celei mai bune strategii de web marketing.
Construirea propriu-zisa
Iata-ne si la faza practica, unde fiecare idee si proiect initial se vor concretiza intr-un site. Dupa caz, poate insemna un simplu site de prezentare sau cel mai complex site de e-commerce.
Acum, web designer-ul este pregatit sa conceapa grafica propriu-zisa si sa creeze arhitectura website-ului:
- Stabileste paginile afisate (home page, companie, servicii, produse, oferte, blog, contact, etc.);
- Alcatuieste meniul sau harta paginilor (creeaza legaturi intre fiecare pagina individuala).
Parcursi acesti pasi, specialistul pune in practica toate operatiunile pentru ca site-ul web sa fie si functional, tinand cont de eventuala evolutie a tehnologiei si totodata de potentialitatea de a se adapta:
- Posibilitatea integrarii de noi functii si caracteristici;
- Performantele atinse (viteza de incarcare, stabilitate, etc.);
- Acuratetea (imbunatatirea parametrilor, eliminarea defectelor, etc.).
Prezenta online
Pentru a exclude orice erori de proiectare si constructie, ramane ca web designer-ul sa testeze performantele website-ului:
- Detaliile legate de functionalitate si estetica;
- Corelarea cu exigentele clientului si cu strategia initiala;
- Capacitatea de a atinge obiectivele propuse.
In acest moment, odata finalizate toate testele, daca nu exista contradictii sau ”reactii adverse”, site-ul este gata sa fie lansat in online.
In locul concluziei
Ei bine, inca mai crezi ca poti face toate aceste lucruri fara ajutorul profesionistilor? Sau te-ai intrebat vreodata de ce unele website-uri functioneaza si promit rezultate, in timp ce altele raman invizibile publicului ”infometat” de noutati?
Raspunsul este simplu si cuprinzator. Elementul ce face diferenta dintre un site esuat inca din ”fasa” si unul cu potential, consta in web design, conditia indispensabila ce poate asigura eficienta site-ului si capacitatea sa converteasca utilizatorul simplu in public si apoi in client.