Cum atragi clienţi de pe Facebook, pentru afacerea ta?

Social Media este una dintre cele mai eficiente modalităţi de promovare a afacerii tale în online. Dintre toate canalele din social media, Facebook este cel mai folosit de către branduri şi companii, pentru a intra în legătură cu clienţi sau potenţiali clienţi sau pentru a-şi face simţită prezenţa însfera digitală. De multe ori, brandurile folosesc Facebook doar pentru că “aşa fac şi resul brandurilor”, pentru că e la modă sau pentru validarea publică.

clienti facebook

Prezenţa pe Facebook este benefică dacă face parte dintr-o strategie de brand awareness şi engagement cu un segment de clienţi sau potenţiali clienţi şiniciodată nu trebuie să devină o obligaţie de făcut, doar pentru că dă bine. De multe ori, firmele pierd timp şi bani pe Facebook tocmai pentru că nu ştiu cum să atragă clienţi în mod productiv.

De cele mai multe ori activităţile brandurilor se rezumă la postari zilnice sau săptămânale şi distribuire masivă a articolelor sau postărilor îngrupuri (practică pe care nu o prea recomandăm ). Din când în când, unele firme mai apelează şi la reclame plătite pe Facebook, care nici alea nu garantează rezultate, mai ales dacă nu sunt setate corect.

Cateva sfaturi

Iată aşadar, câteva sfaturi despre ce trebuie să faci ca să atragi clienţi de pe Facbook, pentru afacerea ta.

  • Foloseşte-te de modalităţile avansate de targetare oferite de Facebook.

Targetarea pe Facebook te ajută să ajungi la orice audienţă îţi doreşAsigura-te că verifici toate secţiunile din Power Editor a contului tău de Ads Manager şi nu uiţi de setarea “Audienţe Asemănătoare”.

Această permite afişarea reclamelor tale şi audienţelor asemănătoare cu ce ai setat tu până acum.

  • Foloseşte-te de strategia 70-20-10.

Ce înseamnă asta? Înseamnă că planul tău de postări pe Facebook trebuie să însemne 70% postări emoţionante, amuzantesau de divertisment ori de inspiraţie(în funcţie de tonalitatea şi comunicarea pe care o ai cu targetul tău de clienţi), 20% postări despre produsul sauserviciul pe care îl vinzi şi 10% postări despre oferte sau cu îndemnuri de cumpărare.

Astfel nu îţi zăpăceşti audienţa cu oferte promoţionale iar ei vor fi mai înclinaţi să cumpere de la tine dacă practic, nu le vinzi ceva toată ziua.

  • Testează mereu şi îmbunătăţeşte orice faci.

Niciodată nici o strategie nu va fi perfectă. Ţi se pare că ai analizat toate posibilităţile şi acţiunile pe care le poate face un eventual client într-un funnel de vânzări sau într-o campanie, însă se întâmplă de multe ori că ceva să îţi scape.

Şi este firesc! Nu avem cum să le ştim pe toate dinainte. De aceea este importantsă monitorizezi şi să testezi orice implementezi pentru a observa posibileîmbunătăţiri ce se pot face.

  • Mizează pe faptul că nimeni nu cumpără ceva din prima.

Aşa că, nu înceta să rulezi reclamele pe care le setezi, dacă nu ai avut neapărat rezultate din primele zile. Studiile arată că în trecut, oamenii aveau nevoie să vadă o reclamă de 8 ori că să ia decizia de cumpărare. În ziua de azi, când fluxul de informaţii şi reclame este imens, oamenii au nevoie să vadă o reclamă de minim 26 de ori că să ia decizia de cumpărare.

 

Iată, aşadar câteva aspecte importante de care trebuie ţinut cont atunci când vrem să atragem clienţi de pe Facebook. Totuşi, este bine de ştiut că reţelele sociale nu au fost inventate pe post de platforme de vânzări.

Nici nu au menirea de a vinde. Ele au fost făcute pentru comunicare şi socializare.

Agentie marketing

Tocmai de aceea se numesc reţele sociale şi nu reţele de “vânzare”. Dacă ai nevoie de mai multe detalii despre cum poţi să culegi clienţi pe pe Facebook, te sfătuim să apelezi la o agenţie de marketing online care te poate ajuta să îţi promovezi afacerea în mediul Online, printr-o strategie personalizată pentru afacerea ta.

Lasă un comentariu